Творча гра:
«Десять кроків до відкриття».
«Десять кроків до відкриття».
«Є десятеро людей, упевнених,
що цього бути не може.
І напевно знають це.
Потім приходить один,
хто цього не знає…
от він і робить відкриття.»
А. Енштейн.
Щоб дізнатися, чи є у вас творча жилка,
спробуйте згадати свої власні творчі досягнення. Велику коробку, яка
перетворилася на будиночок, не звичайну фігуру зі снігу… Згадали своє
захоплення життям і бажання експериментувати, грати? З роками ми всі приходимо
до одного результату: наш творчий рівень помітно знижується – нам стає нецікаво
лазити по деревах, будувати замки з піску.
Іронія долі в тому, що кожен із нас –
природжений художник, поет, музикант, експериментатор.
Згадайте розмаїття барв фломастерів,
олівців, фарб!
Що ж підтримує вогонь творчості?
Передусім – цікавість!
Ви бажаєте відкрити щось не звичай не у
собі? Тоді запрошую вас здійснити мандрівку до свого «Я» за пошуком свого
творчого потенціалу.
Творча гра «Десять кроків до відкриття».
1 крок. « Стати дитиною».
Усе життя ми обмежуємося отриманими
знаннями. Спробуйте « стати» дітьми і вигадати запитання без обмежень. А потім
обміняйтесь запитаннями і дайте свою дитячу відповідь.
2 крок: «Оживити слово».
Спробуймо поєднати семантику слова (його
зміст) із його формою (літери). Слова складаються з літер і виражають поняття.
У своєму малюнку ми спробуємо поєднати це. Спочатку зупинимося на предметах ї
тваринах і намалюємо їх за допомогою літер. Наприклад: слон, їжак, кактус.
3 крок: «Оживити літеру».
Уявіть собі, що ви малу дитину знайомите
з літерами. Потрібно знайти асоціацію літери з якимось образом.
4 крок: «Автопортрет».
«Малюємо портрет за допомогою літер.
5 крок: «Рецепт гарного настрою»
Учнів варто обєднати в групи за
інтересами. Кожна група виробляє свій рецепт настрою, а потім пропонує його
«скуштувати»
6 крок: «Здобути нові враження».
Учням пропонують різнорідну музику і
брикет пластиліну. Із цього матеріалу пропонують створити нове враження від
прослуханої мелодії, не оцінюючи її. На прикінці гри варто відзначити, як
змінилося ставлення до почутої музики після запропонованого завдання.
7 крок: «Дати нове життя ломаці».
У дитсадку діти зламані речі, іграшки
називають «ломаками». Кожен приносить з дому таку не функціональну річ і
передає її сусідові, щоб той придумав, де ще її можна застосувати. Річ
передається по кругу і на аркуші паперу кожен записує ідею.
Перша умова гри – не повторювати ідеї,
уже написані на аркуші.
Друга умова гри – не обмежуватися
правилами реальності, а думати, як маленькі діти.
8 крок: «Намалювати поняття».
Учням пропонується 10 слів, наприклад:
життя, ілюзія, ностальгія, віра, свобода, індивідуальність, творчість,
проміння, цікавість, вічність.
(Як ви помітили, це складні для
сприймання слова, філософські поняття. Для того, щоб їх краще запам’ятати,
учням пропоную робити маленькі замальовки. Саме це зробити не просто. І в
малюванні., у складності асоціацій вираження образів, що формують поняття, а не
у пригадуванні слів, виявляється величезний творчий потенціал.
9 крок: «Я – квітка» Асоціація.
Дітям пропоную уявити себе у світі
квітів. На яку квітку кожен із них був би схожий? Пропоную намалювати.
10 крок: «Зробити собі подарунок».
Уявіть, що посередині кімнати велика
скриня із подарунками. Там є все, що завгодно. Подаруйте собі подарунок!
Учні діляться враженнями від
«подарунків»
Результати творчих завдань не оцінюються
загалом, акцентується увага на цікавих знахідках.
Комментариев нет:
Отправить комментарий