ДОДАТКИ (Скарбничка).




Вправа «Я –хороший».
Мета: створення гарного настрою, закріплення позитивного самопочуття.
Діти сідають у коло і по черзі промовляють фразу: «Я – хороший». Вони можуть говорити тихо, голосно або дуже голосно, так як їм зручно це робити.

Етюд «Веселка» (вправа на ауторелаксацію).
Діти  сідають зручно, заплющують очі і протягом 1-2 хвилин уявляють легку, прекрасну веселку, гру кольорів і себе в спокійному, приємному, розслабленому стані. Вчитель настроює дітей на відчуття спокою, розслабленості. По закінченні вправи обговорюється, що відчули під час її виконання, хто «бачив» щось незвичайне. Закінчується вправа тим, що всі встають, потягаються та рухами рук над головою зображують веселку.
Психологічна розминка " Усмішка по колу".
Учасники сидять у колі, беруться за руки. Перший учасник повертається до свого сусіда праворуч або ліворуч, усміхається йому. При цьому можна "взяти" усмішку в долоні й обережно її передати іншому.
Вправа «Дерево підсумків».
Для підведення підсумків заняття пропонується взяти аркуші  паперу рожевого та синього кольорів. На рожевому  папері потрібно записати свої позитивні враження, на синьому – побажання щодо поліпшення роботи. При бажанні можна скористатися тільки одним кольором. По закінченні діти підходять до малюнка дерева і наклеюють на нього свої аркуші.
 «Коло вражень» або «Коло побажань»
Мета: визначити рівень досягнення очікувань від уроку (визначити, що не вдалося під час уроку).
Діти стають в коло і по черзі озвучують спочатку очікування, які збулися, а за другим колом – над чим ще треба попрацювати.
Вправа «Хто я?», малювання себе як впевненої людини.
Мета: усвідомлення важливості прийняття свого «Я» з усіма перевагами та недоліками.
За допомогою інтерактивного методу «мозкового штурму» (запи­сувати кожну ідею чи пропозицію, яка спала на думку, не розмір­ковуючи); 10 разів відповісти на запитання «Хто я?», використову­ючи характеристики, риси, інтереси й почуття для опису себе, по­чинаючи кожне речення із займенника («Я...»). Потім зробити роз­поділ відповідей на «+» і «-». Замінити негативні прикметники на більш позитивні, але таким чином, щоб речення не втратило правдивості. Наприклад: «Я наївний» — «Я відвертий у контактах із людьми».
«Конверт щирості».
Мета: дружнє запрошення до обговорення життєвих проблем, поведінкових або тих, що пов'язані з міжособистісними відносинами.
Заздалегідь готується конверт із картками, які вміщують недописані фрази або запитання, що відображають яку-небудь ситуацію:
-                «Якщо в мене поганий настрій, я...»;
-                «Якщо в мене поганий настрій, а до мене завітав товариш...»;
-                «Коли мені буває дуже сумно, я, як правило...»;
-                 «Коли ти буваєш злий на когось, то...»;

Гра «МІМ».
Відобразіть почуття і сприйняття, відтворюючи запропоновану ситуацію.
Уявіть, що ви миєтеся під душем. Ллється холодна вода…, дуже гаряча… потекла тепленька водичка…
А тепер ви – бабуся, яка загубила окуляри, і тому не помітили, що замість цукру в цукорницю насипали сіль . Як же неприємно стало їй в роті!  А перець, гірчиця, таблетки - які? Часник, цибуля?  Торт, цукерки, холодне морозиво?

1 комментарий: